Home

Bureau HTM

Wie zijn we?
Als eigenaren voeren wij, René Drost en Chert Hento, de directie van Bureau HTM. Als achtergrond hebben we brede ervaring in de hospitality en zorg. Samen met Chantal Brouwer en Marinda Lieferink die samen het office-management voor hun rekening nemen, runnen we de locatie in Zwolle. René is verantwoordelijk voor de sales en marketing en Chert voor de operationele aansturing.

We maken gebruik van een team van ± 8 trainers die als zelfstandige professional opdrachten, trainingen en trajecten bij onze klanten uitvoeren.

Visie en Missie

Bureau HTM helpt organisaties ontwikkelen door haar medewerkers te ontwikkelen òf, organisaties meer rendement laten halen uit het vaak enorme potentieel wat in hun medewerkers reeds aanwezig is. Dit doen we door de medewerkers vaardiger, sterker en gelukkiger te maken. Als stijl gebruiken we daarvoor spelen en sparren. We ontmoeten de professionals in daarvoor ontworpen settingen zoals trainingen, coachsessies, intervisie en workshops.

Vaardiger, sterker en gelukkiger

Vaardiger
Een speerpunt in ontwikkeling kan zijn om vaardiger te worden. Vaardiger op het vakgebied of in de interactie met collegae welke zeer bepalend is voor succesvol werken. Bureau HTM heeft instrumenten om te meten wat er ontwikkeld dient te worden zodat zeer gerichte training en scholing ingezet kan worden.

Sterker
Hèt basisingredient om persoonlijk te ontwikkelen is het kunnen reflecteren op jezelf. De valkuilen en talenten zichtbaar maken en waar nodig en mogelijk verder uit te bouwen. Dit sterker maken van de persoon die de rol in de organisatie invult leidt tot meer rendement van de werknemer. Wij richten onze trainingen zo in dat persoonlijk sterker worden steeds aandacht krijgt en vertaald wordt naar concreet professioneel gedrag.

Gelukkiger
Medewerkers die met plezier hun werk doen, doen het beter. Het steeds maar weer terugkeren naar de eigen verantwoordelijkheid om het werk zo in te richten dat je er blij van wordt is een teveel onderschat onderwerp. Wij besteden hier gerichte aandacht aan. We verleiden medewerkers steeds maar weer om hier naar te kijken. We ontwikkelen alertheid bij medewerkers om iets te doen als ze iets ergens van vinden of als iets in de weg zit. In plaats van zaken die uiteindelijk belangrijk zijn voorbij te laten gaan.

Spelen en sparren

De stijl wie we daarbij in het contact met deelnemers in onze bijeenkomsten inzetten is logisch als je kijkt naar vaardiger, sterker en gelukkiger maken. We doen dat door te spelen en te sparren.

Spelen
Spelen suggereert actie en beweging. Maar ook interactie en luchtigheid en altijd gekoppeld aan de ontwikkelvraag. Spelen heeft ook schijnbeweging in zich op het verkeerde been zetten, verrassen. Spelen doet ook verwijzen naar tempowisselingen, naar inspannen en hard werken maar ook rust en pauzes. Zo willen we graag onze contactmomenten inrichten. Zonder daarmee de ernst van de vraag en het proces daarmee te kort te doen. Dat doen we namelijk in het geheel niet. Maar we ervaren wel dat speels naar de eigen ontwikkeling kijken en doen het proces vergemakkelijkt.

Sparren
De ervaring, kennis en kunde van onze trainers en kennis van de theorieën maakt dat we volwaardige sparringpartners zijn. Maar belangrijker nog is dat we de mensen uitdagen en uitnodigen om met elkaar te sparren. Zo maken we ook gebruik van de reeds aanwezige kennis ervaring en opvattingen van de deelnemers n de groep.