PEPS - Persoonlijke effectiviteit in een professionele Setting

 

Gedreven jonge professionals zijn onmisbaar in elke ambitieuze organisatie; verfrissende inzichten, kennis van nieuwe media en tomeloze energie houden collega’s en management scherp en verstevigen de concurrentiepositie. Uiteraard kan daar alleen sprake van zijn als de jonge professionals optimaal kunnen presteren en mentaal fit zijn. Onderzoek toont aan dat meer dan 30% van de jonge medewerkers langdurig uitvallen door psychische problemen als burn-out of depressie. Deze klachten leiden vaak tot langdurig en kostbaar verzuim.

Onderwerpen

PEPS staat voor persoonlijke effectiviteit in een professionele setting.

Wij leren jonge medewerkers om zichzelf staande te houden in een complexe werkomgeving met een overdaad aan prikkels. Enerzijds richt onze training zich op het creëren van bewustzijn tijdens routinematige activiteiten zoals;

  • (intern en extern) communiceren
  • het geven van presentaties

Het voerien van een acquisitiegesprek (vaardigheden).  Anderzijds laten we de jonge professionals stilstaan bij hun persoonlijke inadequate patronen die resulteren in blokkades en ‘gedoe’ (intervisie).

Het door onszelf ontwikkelde Model van RoSch is de leidraad van de training. De Dramadriehoek, bekend uit de Transactionele Analyse, is de fundering van ons model. Hands-on ervaring met jonge professionals hebben ons aangezet tot een noodzakelijke doorontwikkeling van de Dramadriehoek. De uitkomst is een exclusief en uniek instrument dat PEPS, in combinatie met onze kennis en ervaring, uiterst krachtig en waardevol maakt. PEPS kan in overleg worden afgestemd op specifieke problemen en/of vaardigheden.

Programma

Dagdeel 1: Staat in het teken van kennismaken met de groep. We staan stil bij het hoe en waarom van goede feedback en maken een start in de richting van het geven van een goede presentatie. Oefenen presenteren.

Dagdeel 2: We gaan aan de slag met de basis voor een gesprek: luisteren en doorvragen. We onderzoeken hoe eigen referentiekader in de weg kan staan en wat er nodig is om de ander goed te begrijpen. Oefenen presenteren.

Dagdeel 3: Bestaat uit het verkennen van het Model van RoSch. De kern van effectief communiceren wordt hier blootgelegd. Oefenen presenteren.

Dagdeel 4: Staat in het teken van taal- en stemgebruik, het acquisitiegesprek en het schrijven van een zakelijk voorstel. Oefenen presenteren.

Dagdeel 5: Netwerken. We onderzoeken jouw online identiteit en de drijfveren die jou geloofwaardig maken. Oefenen presenteren.

Dagdeel 6: Staan we stil bij jouw CV, kwaliteiten en valkuilen, kledingkeuzes en hoe deze zakelijk gezien vallen. Oefenen presenteren.

Dagdeel 7: Omgaan met bezwaren/kritiek. Kernkwadranten. Oefenen presenteren.

Dagdeel 8: De afsluiting en eindfeedback.

Dit betreft een voorlopig programma. Afhankelijk van de wensen van de deelnemers en opdrachtgevers passen we de inhoud aan.

Na de training

De deelnemers zijn na onze training in staat om hun eigen grenzen zelfstandig te bewaken en zo efficiënter om te gaan met werkdruk, informatie en signalen van het eigen lijf. Na het afronden van de training is de kans op een burn-out of depressie significant afgenomen.

Doelgroep

Young Professionals (en studenten) die zich graag beter willen profileren binnen de organisatie en op zoek zijn naar de juiste balans!

 

 

Foto Kim

Trajectbegeleider en trainster
Kim Rooijackers

Praktische informatie

Duur
4 dagen (of 8 dagdelen)

Tijd:
09.30 - 16.30 uur

Locatie
Zwolle of InCompany

Prijs
€1.995,00 per deelnemer
€15.960,00 InCompany

Meer informatie?

info@bureauhtm.nl of 038-3374501