Ons gedrag op de werkvloer
Een werkomgeving met fijne collega’s, veel plezier en prettige samenwerkingen; wie wil dat niet?! Toch ontkomen we in de praktijk niet altijd aan onenigheden, onbegrip en weerstand. Zowel in het contact met collega’s als ook met klanten. Iedereen zit namelijk anders in elkaar. En dat maakt de communicatie met anderen er niet altijd makkelijker op.
Helaas heb je niet de volledige invloed op het gedrag van de mensen om ons heen. Waar je wél invloed op hebt, is jouw kijk op de situatie én het ontwikkelen van je eigen vaardigheden.
Creëer een ideale werkomgeving
Wanneer je begrijpt waar de weerstand bij jezelf of anderen vandaan komt, kan dit de kijk op een situatie vaak verhelderen. Als je ook leert om vaardiger te worden in het voeren van deze gesprekken lukt het jou ook om beter met dit soort situaties om te gaan.
Wat de training ‘Omgaan Met Lastig Gedrag’ je oplevert :
- Je leert hoe je als persoon in elkaar zit en wat zegt dit over het gedrag waar je moeite mee hebt
- Je leert verschillende vormen van weerstand te herkennen
- Je gaat deze gesprekstechnieken oefenen met een trainingsacteur, waardoor je in de praktijk vaardiger bent in lastige situaties